Lediga jobb hos Koncept HR
Behöver Ditt företag en Personalchef, eller hjälp med personal, rekrytering, arbetsrättsfrågor och/eller utbildning? Du når oss på 033-435 80 60.
Lönekonsult/Redovisningskonsult under och våren / sommaren 2022
Koncept HR AB i Borås/Göteborg
Koncept HR Lön och Bokföring (tidigare GALPU) har tillsammans med moderbolaget Koncept HR fyra affärsområden. Lön, Bokföring, HR-stöd och Utbildning. Huvudkontoret är beläget i Borås och under vintern kommer vi öppna kontor i Göteborg.
Då Koncept HR växer och har mycket inkommande under hösten och våren söker vi både lönekonsulter och redovisningskonsulter.
Skicka gärna in din spontanansökan.
Ditt arbete som Lönekonsult
Som Lönekonsult ingår du i ett team på 13 medarbetare som hanterar löner och personaladministration för ca 100 bolag stora som små.
- I din roll som Lönekonsult hanterar du löner i enlighet med gällande lagar, avtal och policys för våra kunder
- Du arbetar med avvikelseregistrering, reseräkningar, semester, sjukfrånvaro, förmåner och skatter.
- Vi arbetar med diverse webbapplikationer och försystem hos kund men oftast inhouse i HOGIA, Agda, FortNox eller Visma. Vi blir berörda av de flesta kollektivavtal.
Ditt arbete som redovisningskonsult
- I din roll som Redovisningskonsult hanterar du redovisningen i enlighet med gällande lagar, avtal och policys.
- Du arbetar med löpande bokföring, fakturering, leverantörs och kundreskontrahantering.
- Vi arbetar i Visma eEkonomi Pro
Din profil
- Vi ser gärna att du har en YH-utbildning inom lön/redovisning eller är auktoriserad lön/redovisningskonsult.
- Du har troligen tidigare erfarenhet av arbete med löner eller redovisning på/för större företag som har kollektivavtal.
Som person är du kvalitetsmedveten, du är tillmötesgående och samarbetsinriktad i ditt bemötande mot andra. Du är i grunden lugn, stabil och kan hålla dig fokuserad på rätt saker i en miljö med tydliga deadlines.
Kontakta gärna oss för mer information
Maria Ljungqvist, affärsutvecklare,
tel 0761 388 155
E-post, maria@koncepthr.se